6- månaders kontroll

Jag förstår verkligen inte hur tiden kan gå så oerhört fort, känns som att det var igår jag höll nyfödda N i min famn och ammade för första gången, vilket lycka det var att äntligen få ha henne hos oss. Nu har nästan 6 hela månader passerat och hon har växt en hel del både på bredden samt längden, så idag var det dags för vaccination nummer 2 samt läkarkontroll. Allt såg jättebra ut och läkaren tyckte att hon var väldigt stark, frågade om hon jollra, flyttade saker mellan händerna, tittade när hon tappar leksaker på golvet, kunde dra sig upp om hon höll i mina fingrar samt ifall hon rullar frånb rygg till mage och motsatt. Doktorn lyssnade också på hjärtat, lungorna och kände på ryggraden. Jag blir stolt som mamma när min lilla utvecklas som hon ska, N var lite gnällig men kunde le emellanåt i alla fall. Efter kontrollen var det dags för vaccination i form av 2 sprutor, en i vardera lår. Det gör så ont i mig när hon ska får sprutor, får nästa tårar i ögonen men det gick bättre denna gång än förra. Vid förra gången grät både jag och bebis länge men nu fällde jag inga tårar vilket gjorde att N lugna sig ganska snabbt så vi kunde gå ner till öppna förskolan. På öppna förskolan fick vi ställa frågor till 2 bvc-sköterskor om mat och sömn. Var ett föräldrapar där som gav sin 4-månaders bebis ost, då blir jag ororlig och funderar på om alla verkligen borde få ha barn, hur tänker man om man ger ett spädbarn ost? Gjorde sällskap hem med M.L och hennes son, fick provköra hennes syskonvagn (urban jungle) och det är betydligt mer lättkörd än vår Emmaljunga. Är egentligen nöjd med vår vagn men vore inte helt fel med en mer lättkörd som har ställbart handtag och som är lite mer kompakt, vår vagn tar ju väldigt stor plats på bussen samt dylikt. 

Ringde älskade A och eftersom jag inte kan träna ikväll heller, på grund av förkylningen, ska jag och N möta honom efter jobbet och provköra lite barnvagnar på babyland. Kommer med största sannolikhet köpa en begagnad men vill ju´veta hur vagnarna går att köra innan man klickar hem något från blocket. Efter det ska vi även handla lite ingredienser eftersom vi ska baka till A.s mormors begravning, efter mycket velande blir det nog chokladkaka med hallon. A pratade om att klippa sig idag, han behöver nog det nu då hans hår växer jättefort (enligt mig). Funderar på att ringa lillasyster för mitt hår skulle behöva blekas igen, annars kanske A får hjälpa mig då han är ledig imorgon. Ska blir mysigt att ha honom hemma en vardag, från och med november är han ledig 1 dag/ vecka då han jobba 10- timmars pass övriga dagar.

Nu ska jag nog väcka lilla N som är helt slut efter vaccinationen, hon har sovit länge och behöver få i sig lite mat även om hon inte vet om det själv.

ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0