Aldrig fläckfritt med barn

Sedan jag fått barn och speciellt sedan vi började testa riktig mat med N har jag upptäckt en sak, nämligen att man som förälder aldrig är helt fri från fläckar. Oavsett om jag byter kläder precis innan jag åker till jobbet och inte ens har hållt i N så upptäcker jag någon mikroskopiskt lite fläck precis när jag kommer fram eller sitter på bussen. Hur är detta möjligt!? Fläckarna igår vet jag i alla fall vart det kommer ifrån, det var nämligen kalops som N lyckats spilla på mina jeans och sedan gnuggade hon in det i koftan också, det var th'e som jag hade hällt ut över både koftan o jeansen samt välling som lillan gned in i kofta medan hon sov/ åt i min famn. Så imorse var det bara att byta kläder igen, men det är värt varenda fläck, varenda extra tvättmaskin för hon är så underbar.

Men en sak är säker; jag har aldrig haft så mycket smutstvätt som jag har nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0