Barnvagnspromenad i regnet

N sover i sin hårdlift så jag passar på att äta glass och blogga lite. Idag har vi träffat C med lilla flickan A som är jämngammal med N, skiljer endast 3 dagar mellan dem. Det roligaste med att träffa barn som är lika gammla som N är att det kan vara väldigt stor skillnad mellan dem både i storlek och utvecklingsmässigt. A till exempel är bara ca 2 cm längre än N men väger ungefär 2 kg mer.

Vi träffades kl 11 i Spånga, båda två var försenade (är typiskt småbarnsföräldrar) så det hade ingen betydelse att jag och N kom iväg lite sent. Promenerade lite och pratade om allt möjligt innan vi gick hem till dem, var en jättefin lägenhet som är ganska nybyggd. Var riktigt trevligt att träffa en annan mamma, skönt med en lägenhet som är bebis-anpassad med skötbord och massa leksaker. N och A verkade ha det riktigt trevligt med varandra även om dem tog varandras leksaker. Jag och C åt lunch tillsammans innan vi tog en till promenad för att småttingarna skulle somna. Båda två somna så fort vi kom ut, gick runt ett tag innan C och A skulle till fotografen och kolla på bilder. Medan dem gick till fotografen tog vi bussen hem eftersom det spöregnade.

Igår kväll pysslade jag lite med julkorten som jag ska göra själv, har dock lite svårt att få inspiration men har i alla fall fått ihop 2 stycken nu. Jag skulle vilja ha ett familjekort eller ett kort på N inuti men vet inte hur jag ska anpassa storleken eftersom korten är ganska små och dessutom fyrkantiga, det tåls att tänka på.

Nu ska jag byta strumpor för mina är genomblöta!

Ha en trevligt eftermiddag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0