Dålig uppdatering!

Insåg nu att det var ett par dagar sedan jag uppdaterade, kan bara skylla på att jobb och livet i allmänhet kom emellan.

I torsdags jobbade jag 1200-2130, var lite segt eftersom jag inte har jobbat så långa pass på ganska länge men det gick bra. Då jag sov alldeles för lite eftersom jag satt uppe och vänta på A så gick jag upp ganska sent och åkte direkt till jobbet.

Fredag blev fullproppad men känns ändå skönt när det är fullt upp, blir alldeles för trött efteråt bara. Jag inbillar mig att det fanns så otroligt mycket mer energi förut, innan min graviditet och före tiden med N. När jag pratar med min mamma säger hon att jag fortfarande har samma energi, att jag var minst lika trött då efter alla aktiviteter. Det kanske inte är energin jag saknar utan tröttheten efter att ha joggat en mil, eller kört ett ordentligt kampsportspass. Jag saknar känslan av att vara stark och känna sig full av liv när kroppen har pressats till max, någon som känner igen känslan?

Jag vill komma igång med träningen igen, jag vill ta körkort och fixa utbildningen, jag vill åstakomma en förändring som gynnar vår lilla familj (som A tror kommer vara bra för oss). Linn, du har redan gissat rätt ;) Dags att får arslet ur vagnen och ändra mitt/ vårt liv!

Igår började jag och N dagen med att tvätta, tyvärr var en maskin trasig så fick en hel, överfull, ikea-påse med blöt tvätt. Hann inte ens hänga upp den direkt då vi skulle ut på promenad med vännen Sami, trots regn och rusk promenerade vi i cirka 1 timme. Det är alltid lika trevligt att komma ut med honom, efteråt handlade vi lite innan jag och N gick hem eftersom hon behövde äta. Då lillan ätit klart så hade klockan blivit stax efter 14, jag blev tvungen att öka tempot lite då för vi skulle vara i vällinby 1530. Jag och lilla N hann ialla fall möta upp min syster så jag kom till jobbet i tid, blev kort pass på 3 h. Efteråt hämtade min mamma mig, vi åkte hem direkt och medan N sov så städade och diskade jag, blev alltså en ganska vanlig vardag.

Då är vi framme till idag, älsklingen har 4 killkompisar här. Dem har ätit pizza och spelat spel tillsammans hela dagen och är fortfarande kvar. Jag har jobbat ett 5-timmars pass och lagat lasange (min middag), N somna i min famn ikväll och ligger nu tryggt i sin säng.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0