Hemkomna

Nu är vi hemma igen efter en tur till A:s familj, var begravning för hans mormor idag och det kändes riktigt tungt. Det var bara de närmaste släktingarna med familjer närvarande och många tårar fälldes. Även om jag inte kände A:s mormor känner jag sorg med hennes närmaste för vilka hon nu lämnat ett stort tomrum.

Igår på jobbet fick jag väldigt tråkiga nyheter. Arbetskollegan H som blev gravid i slutet av min graviditet hade beräknad födsel (bf) nu i oktober, liksom jag gick hon över tiden vilket ledde till igångsättning men det blev ingen bebis. Antingen var barnet redan dött när det föddes eller dog under förlossningen men dem fick inte liv i den lilla, tänker oerhört mycket på henne och hennes familj just nu. Söjer med henne, hon såg verkligen fram emot att få det här barnet och så blev det ingen bebislycka, bara ett stort tomrum. Jag kan knappt förstå att det är sant, sänder henne styrkekramar.

Jag har varit förkyld med halsont sedan i måndags och det verkar inte bli bättre än, för tillfället har jag bultande huvudvärk, eventuellt febet och en eländig förkylning. Måste bli frisk snart, vill börja träna igen och ska jobba 8-timmars pass på jobbet imorgon, får gå på alvedon helt enkelt.

Nu ska jag vila lite och kolla upp en dokumentär

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0