Ingen katt?

Min mamma har satt ord på det jag tänkt länge, att katten Amanda inte klarar av att vara innekatt. Jag orkar inte ta det beslutet och skaffa ett nytt hem till henne, vi har ju haft henne sen vi flyttade från mina föräldrar. Hon är supermysig emellanåt men har långa perioder hemma som hon springer runt som en tok och förstör allt som kommer i hennes väg. För tillfället ligger Amanda i mitt knä men hon skulle egentligen behöva komma ut, blir stimulerad men jag kan inte släppa ut henne. Vi bor 3 trappor upp precis vid en krafigt trafikerad väg och dessutom är det inte illåtet att släppa ut katter i kvarteret, ni förstår ju själva att de inte är praktiskt möjligt. Vet inte om jag är självisk som behåller henne eller elak som vill lämna bort henne, har beslutsångest. Oavsett beslut tänker jag inte ta detta beslut själv, då får A har en åsikt med i spelet.

Tycker verkligen inte om att fatta beslut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0