Mamma- baby pilates

Rubriken avslöjar dagens aktivitet, nämligen mamma- baby pilates. Bebisarna tränar inte utan ligger på varsin filt medan vi mammor får svettas, är ju inte direkt barnen som är otränade heller. Detta var tredje gången av sammanlagt 8 men jag har redan fastnat för pilates. är väldigt bra statisk träning som behövs för bra hållning och gör underverk för grundstyrkan. Jag kommer tyvärr inte kunna gå på nästa period eftersom A ska vara pappaledig från januari men kanske en blivande kvällsaktivitet, antingen framför tv:en eller i en träningslokal om A kan vara hemma med N.

Egentligen borde jag sova, eller diska, vi ska nämligen upp ganska tidigt imorgon då lilla N ska på 6-månaders kontroll hos doktorn på BVC. Efteråt går vi eventuellt på öppna förskolan som har informationsträff om barns sömn och mat, beror på hur pigga vi är samt ifall N får sin vaccination eller inte. Vissa barn kan bli lite gnälliga och få feber efter sprutorna, blev inte så förra gången så vi får hoppas N slipper det.

Ikväll har det inte hänt så mycket, N fick smaka kalops för första gången och det tyckte hon var väldigt smarrigt. Tycker det är roligt att hon har aptit och verkligen tycker om olika sorters mat, testar glatt det mesta utom palsternacka. 

Nej, nu får jag ta och borsta tänderna så jag kan gå och sova. Imorgon ska jag försöka fixa bild på julkortskitet som jag köpte på panduro igår.

Sov gott 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0