Sl igen

Det händer troligen flera gånger dagligen att barnvagnar inte får plats men har inte varit med om det tidigare, idag var det dock min tur. När vi skulle åka från Kista var både platserna fram och bak fulla, vi hade inte bråttom någonstans men jag var så otroligt trött så det knäckte mig lite. Alla har ju dåliga dagar och även om denna dag inte har varit jobbig eller något så orkade jag inte mer där, började nästan gråta.

Jag och N var på öppna förskolan idag eftersom dem skulle haft informationsträff, tyvärr var den som skulle hålla i det sjuk. En i personalen ringde direkt  när hon var försenad eftersom det tydligen inte var första gången som hon är sjuk och struntar i att ringa när hon ska till vår ÖF, dålig stil. Kändes ändå inte som att vi gick dit i onödan, både M med sonen M samt C med dottern A som vi träffade i måndags var där. Fick reda på att det inte gick så bra hos fotografen för A, hon hade inte sett glad ut på en enda bild tyvärr. Dem var inte nöjda med fotografen heller, han hade luktat rök (likaså leksaken A fick låna ett tag) och sedan hade han redan framkallat bilderna innan hon kom och tittade på dem (dem hade helst fått digitala bilder). Jag är också sugen på att ta familjebild men då vill man ju ha en bra fotograf.

Det är trevligt att komma ut och träffa andra mammor, idag gick jag och N o slötitta i affärerna i kista bara för att jag inte orkade sitta ensam hemma. Är ju aldrig ensam med N men vi blir liksom lite fast hemma, speciellt om jag är trött.

Finns en mamma på ÖF som har 2 döttrar, är nog bara ett år mellan dem. Saken är den att mamman inte verkar bry sig om barnen, den äldre flickan försöker altid få uppmärksamhet från alla andra och hon är oberäknelig. Ofta så kastar hon leksakerna så det gäller att hålla koll på sina småttingar och idag slog hon mig med en leksaksbil. Mamman sitter bara brevid och kollar på. Idag låg hennes yngre dotter (detta är inte ovanligt) och skriker/ gråter medan mamman bara ignorerar henne. Vid ett annat tillfälle så håller den äldre på att åka ner för ruschkanan (liten som får plats inomhus) och då säger hon till en i personalen; T kan inte du ta henne, jag orkar inte mer. Då har hon suttit på rumpan hela förmiddagen och inte gjort någonting alls, hon förlitar sig på att vi andra ska hålla reda på hennes barn. Jag förstår inte hur man kan sluta bry sig om sina barn, varför skaffar man ett till barn om man som förälder inte ens hinner med det första? Jag vet i och för sig inte hur det var innan så....

Nu vill min lilla ha uppmärksamhet så bye bye

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0